"Диригент-італієць попросив, щоб перший куплет я співала українською": Марія Стеф'юк розповіла про підкорення сцени найпрестижнішого оперного театру світу — міланського "Ла Скала"
У 1981 році Марія Стеф'юк стала другою українською співачкою після Соломії Крушельницької, що виступила на сцені міланського театру "Ла Скала". Це була партія Парасі у опері Мусоргського "Сорочинський ярмарок". У програмі "Точка опори" на телеканалі "Дім" артистка детальніше розповіла про підкорення сцени найпрестижнішого оперного театру світу.
"Це було щось неймовірне! У мене є газети — [італійські глядачі] гарно дуже сприймали. Розумієте, вони любили слухати свою музику, італійську. А це були спектаклі і концерти, присвячені Мусоргському. Диригентом був італієць і він мене попросив, щоб перший куплет я співала так, як написав Гоголь — українською мовою. Я тоді була вражена. Але лише перший куплет. Потім переходила на російську. Як приїхала канадка, яка співала тільки дві вистави, він також змусив її співати українською", — розповіла Марія Стеф'юк.
Італійці були настільки захоплені, що пізніше хотіли запросити Марію Стеф'юк у постановку "Богеми" — опери на чотири дії Джакомо Пуччіні на лібрето Луїджі Ілліка та Джузеппе Джакоза за твором Анрі Мюрже "Сцени з життя богеми". Однак примадонна української оперної сцени дізналася про це вже запізно. Через 10 років, коли вже розпався Радянський Союз, її знайомий, який працював в Госконцерті, зізнався про це.
"Сказали, що я хвора і не можу приїхати. Напевно, Госконцерт і сказав. Україна і не знала. Це було дуже боляче, тому що тоді її якраз ставив Франко Дзефіреллі. Багато було втрачено якихось таких речей", — сказала Стеф'юк.
Повна версія інтерв'ю: Знайомство з шістдесятниками, переслідування КДБ, підкорення театру "Ла Скала": інтерв'ю з примадонною української оперної сцени Марією Стеф'юк у "Точці опори"
Нагадаємо, Марія Стеф'юк — примадонна української оперної сцени, володарка лірико-колоратурного сопрано, народна артистка, Герой України, лауреатка Шевченківської премії та професорка Національної музичної академії. З 1972 року по 2013-й — провідна солістка Національної опери України імені Тараса Шевченка. Дотепер продовжує працювати в театрі консультанкою з вокалу. Марія Стеф'юк з успіхом репрезентувала українську вокальну школу у США, Канаді, Австралії, Англії, Франції, Японії, Аргентині, Німеччині, Швейцарії та інших країнах. Стала другою українською співачкою, після Соломії Крушельницької, яка підкорила сцену найпрестижнішого оперного театру світу — міланського "Ла Скала".
Попередні випуски "Точки опори":
- Зйомки у фільмі "Буча", хейт за роль Петра I та недоліки роботи в театрі: актор В'ячеслав Довженко у програмі "Точка опори"
- Про карантин на все російське, провину перед військовими, театр та кіно: актор Михайло Кукуюк у "Точці опори"
- Як Україна повертає викрадених Росією дітей: інтерв'ю з ексуповноваженим з прав дитини та очільником організації Save Ukraine Миколою Кулебою
- Заснування найпопулярнішої газети в Україні та сенс спілкування з "ватними" людьми: засновник та головний редактор "Фактів" Олександр Швець у "Точці опори"
- Заснування театру в комуналці та "виживання" мистецтва у 90-ті: інтерв'ю з очільницею київського театру "Колесо" Іриною Кліщевською у "Точці опори"