"Не думаю, що результати онлайн-занять можуть бути гарними": оперна співачка Марія Стеф'юк пояснила, у чому складність онлайн-викладання в консерваторії

Марія Стеф'юк. Фото: kanaldim.tv

З 2000 року примадонна української оперної сцени Марія Стеф'юк викладає у Київської консерваторії на кафедрі сольного співу. У зв'язку з повномасштабним вторгненням формат навчання студентів змінився. У програмі "Точка опори" на телеканалі "Дім"  артистка і викладачка пояснила, чому їй важко навчати дітей онлайн.

"Дуже важко і дуже складно займатися онлайн. Треба, щоб було піаніно, не треба вже й рояль. Треба, щоб був концертмейстер, якого вони там наймають за гроші. Для них це дуже дорого. Я не можу їх слухати так часто, як би мені хотілось. Треба, як не кожен день, то хоч через день мати уроки і займатися. Тому це велика проблема. Не думаю, що результати онлайн-занять можуть бути гарними", — вважає Марія Стеф'юк.

На запитання "Скільки часу на день треба займатися співом" вона відповідає, що треба співати годину, а думати про вокал — 24 години. 

"Як то кажуть, вудочку я куплю, а рибку ловіть самі. Мої учні, які зараз за кордоном, не тільки вчились співати, а й учили німецьку та італійську мови, щоб спілкуватися з диригентами та співаками. Пам'ятаю, як замолоду виїхала за кордон, і ми не знали мови. Це так жахливо", — додала вона.

Повна версія інтерв'ю: Знайомство з шістдесятниками, переслідування КДБ, підкорення театру "Ла Скала": інтерв'ю з примадонною української оперної сцени Марією Стеф'юк у "Точці опори"

Нагадаємо, Марія Стеф'юк — примадонна української оперної сцени, володарка лірико-колоратурного сопрано, народна артистка, Герой України, лауреатка Шевченківської премії та професорка Національної музичної академії. З 1972 року по 2013-й — провідна солістка Національної опери України імені Тараса Шевченка. Дотепер продовжує працювати в театрі консультанкою з вокалу. Марія Стеф'юк з успіхом репрезентувала українську вокальну школу у США, Канаді, Австралії, Англії, Франції, Японії, Аргентині, Німеччині, Швейцарії та інших країнах. Стала другою українською співачкою, після Соломії Крушельницької, яка підкорила сцену найпрестижнішого оперного театру світу — міланського "Ла Скала". 

Попередні випуски "Точки опори":

Прямий ефір