Юлія Островська: Всі проєкти-переможці мистецького конкурсу говорять про сучасність і про той досвід війни, який ми переживаємо

Юлія Островська. Фото: kanaldim.tv

Генеральна директорка державного підприємства "Мультимедійна платформа іномовлення України" (ДП "МПІУ") Юлія Островська у коментарі "Детектору медіа"розповіла про зйомки серіалів під час війни, чому це важливо, яким мають бути їхній зміст, теми, тональність та якість.

ДП "‎МПІУ", яке належить до сфери управління Міністерства культури та інформполітики, у травні-червні цього року провело конкурс на виробництво аудіовізуальних творів. Зокрема, учасники подавали ідеї з написання сценаріїв і зйомок серіалів, фільмів та анімації. Результати конкурсу було оголошено 8 червня на сайті ДП "МПІУ". Загалом на конкурс було подано 123 заявки, з яких перемогу здобули 53 проєкти.

Щодо деякої критики стосовно виділення бюджетних коштів на виробництво телесеріалів під час війни, Юлія Островська зазначила, що "якщо говорити саме про критику, а не про хейт заради хейту, то майже ніхто не заперечує, що державна підтримка аудіовізуальної індустрії потрібна".

"Тут є дискусія про тональність, якість жанри, доречні чи недоречні теми, інші фахові речі — часто це суб'єктивне бачення, але зрештою така дискусія розвиває справу. А є просто заперечення без аргументів і дуже багато маніпуляцій. При цьому ніхто з тих, хто вважає серіали "не на часі", так і не відповів на кілька "больових" запитань, реагуючи на які, держава, власне, й закладала ці кошти в бюджеті. Що запропонувати масовому глядачу, який потребує різножанрового неінформаційного телеконтенту? Як протидіяти м'якій пропаганді "руського мира", зашитій в російській розважальний телепродукт, якщо в умовах відсутності української альтернативи українці його легко знаходять і масово дивляться на діджитал-платформах? Як наповнити український медіапростір українськомовним контентом різних жанрів в умовах війни, коли можливості комерційних мовників фінансувати таке виробництво суттєво впали? Як зберегти рівень аудіовізуальної індустрії та її фахівців, адже якісне кіно не народжується на порожньому місці, і може скластися така парадоксальна ситуація, що коли серіали стануть "на часі", то робити якісно їх буде нікому? Я, звісно, не стверджую, що проведений мистецький конкурс відразу закриває всі питання, але це правильний крок і до глядача, і до незалежності наших креативних індустрій", — сказала гендиректорка.

Наприклад, серед переможців конкурсу — продакшн "ПроКіно" із двома серіалами ("Одна родина" та "Вглиб кролячою норою").

Юлія Островська повідомила, що "Одна родина" — це 4-серійний мелодраматичний серіал, його виробництво перебуває на стадії завершення. Дату прем'єри і канал, в ефірі якого вона відбудеться, визначатимуть після того, як виробник здасть готовий продукт ДП "МПІУ".

На прохання "Детектора медіа" гендиректорка ДП "МПІУ" докладніше зупинилася на 8-серійному серіалі продакшну "ПроКіно"  під робочою назвою "Вглиб кролячою норою" (або "Впізнай мене"). ТОВ "ПроКіно" подало на мистецький конкурс синопсис серіалу, опис персонажів і режисерське бачення.

"Презентація привернула увагу ґрунтовним опрацюванням образів головних героїв, мотивації їхніх вчинків, авторським баченням того, як органічно поєднати реалії та проблематику нашого воєнного сьогодення з прийомами класичної кримінальної мелодрами, на яку є відчутний запит широкої аудиторії. Також важливим аргументом на користь ТОВ "ПроКіно" є його успішна історія на ринку української аудіовізуальної індустрії, наприклад, серіал "Спіймати Кайдаша", який отримав визнання телеглядачів. А також міцна матеріально-технічна база, яка є основою для вчасного і якісного виробництва", — розповіла пані Островська, пояснюючи, чим саме організаторів конкурсу зацікавила заявка продакшну "ПроКіно".

ДП "МПІУ" не має права оприлюднювати деталі щодо змісту проєктів-учасників мистецького конкурсу, бо ця інформація зокрема перебуває під охороною закону про права інтелектуальної власності. У випадку з серіалом "Вглиб кролячою норою" продакшн погодився коротко повідомити про його зміст.

"Головна героїня серіалу Віра пройде шлях від тендітної невпевненої дівчини до сильної жінки. Її підтримкою, союзником і коханням усього життя стане Богдан, воїн ЗСУ, який повернувся з передової. Він знає про звірства окупантів не з чуток і живе з розумінням, що ні пробачити, ні забути ці злочини неможливо. Але на передовій ворог очевидний, а зрадників зневажають. У цивільному житті все інакше. Величезним потрясінням для Богдана стане вчинок рідного брата, коли зрештою ворогом виявиться той, кого він вважав найближчою людиною", — розповіла пані Островська.

Вона також повідомила, що режисером серіалу буде Олександр Богданенко, сценаристкою — Євгенія Савіченко, продюсерки — Катерина Шевелюк та Оксана Кукоба.

Зйомки серіалу "Вглиб кролячої нори" стартують найближчим часом. Виробник має здати готовий продукт ДП "МПІУ" до 31 грудня 2023 року.

"Щодо прем'єри в телеефірі, як уже повідомлялось, серіали-переможці мистецького конкурсу можуть транслюватися в ефірі різних українських телеканалів. Дата прем'єри визначатиметься після того, як буде визначено канал-транслятор", — уточнила Юлія Островська.

Вона акцентувала, що всі проєкти-переможці мистецького конкурсу, і "Вглиб кролячою норою" не виняток, говорять про сучасність і про той досвід війни, який ми переживаємо.

"Для мене це означає, що ми маємо бути дуже обережними з тональністю, емоціями й правдивістю. Ми всі продовжуємо жити в цій же травмуючій реальності, в якій діють герої наших серіалів, відповідно, будь-яка нещирість, фальш, недостовірність відразу зчитуватимуться глядачем і будуть просто образливими для українців. Для мене драма чи мелодрама про наше сьогодення є потрібною і важливою тоді, коли це чесна історія з сюжетом, що не відпускає і дає надію. В ній мають бути близькі й зрозумілі українцям персонажі, чиї життєві ситуація та досвід, можуть стати позитивною підтримкою в реальному житті, відволікти, заспокоїти чи навпаки показувати шлях до дії. І звичайно, все це має бути якісно знято, маю на увазі рівень акторської гри, операторську роботу, якість локацій, реквізиту, світла, звуку, гриму і т.п.", — пояснла гендиректорка ДП "МПІУ".

Читайте також: Щодо державного фінансування виробництва телесеріалів, фільмів та документальних проєктів сучасної тематики

Прямий ефір